Kestäviä ruokavalintoja voidaan edistää myös pelillisesti - TAMKin tietojenkäsittelyn tutkinto-opiskelijat tekevät pelejä FUSILLI-hankkeelle

TAMKin tietojenkäsittelyopiskelijoita ryhmäkuvassa.

FUSILLI-hanke on toimeksiantajana Tampereen ammattikorkeakoulun Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelman peliprojektissa. Viisi tiimiä kehittää erilaisille kohderyhmille Android-alustalle rakennettavia mobiilipelejä, jotka esitellään pelimessuilla 6.5.2022. Kerromme tiimien tämänhetkiset kuulumiset.

Tiimien kuulumisia:

”Polar Food Express 2 D -pelin tekeminen on ollut todella antoisaa ja opettavaista. FUSILLI-hankkeen yhteistyön myötä peliin saatiin sisällytettyä mielestämme tärkeä näkökulma ruokajärjestelmien ja planetaarisen ruokavalion merkityksestä ilmastonmuutoksessa.”

”Aikatauluissa on suurimmalta osilta pysytty, mutta nyt viimeisten viikkojen pelin valmiiksi saamisen paine alkaa tuntua, kun projektin huipentumaan eli pelimessuihin on vain muutama viikko jäljellä, mutta kyllä tästä hyvä peli aikaiseksi saadaan!”

”Äärimmäisen opettavainen projekti monella eri aspektilla. Pelin kehitys, tiimityö ja planetaarisen ruokavalion perusteet ovat mielenkiintoinen yhdistelmä, josta saadaan uniikki peli aikaiseksi.”

”Olemme saaneet aikaan oikeasti hauskan pelin, mikä oli meille ehdottoman tärkeää. FUSILLI-hankkeen tavoitteetkin nousevat hyvin esille urbaanin viljelyn viitekehyksessä. Kaiken kaikkiaan tämä peliprojekti on ollut loistava tapa oppia tiimityötä ja scrum-menetelmän käyttöä pelituotannossa.”

”Valitsemamme genre – yksinkertainen ympäristö Tycoon – on tuottanut omat murheensa, mutta hitaan alun jälkeen peli on ottanut kunnolla tuulta alleen ja uutena kokemuksena pelin tekeminen on ollut hauskaa.”

Tsemppiä pelien viimeistelyyn!

Teksti ja kuva: Mikael Lindell